Ihminen ei voi koskaan elämässään tietää mitä tulee tapahtumaan. Yllättävän tapahtuman seuraukset voivat käynnistää ketjureaktion, joka hajottaa elämän. Auta ihmistä -keräys auttaa hädässä olevia ihmisiä ympäri Suomea.
Auta ihmistä -mediakampanjat ovat tuoneet esiin useita aiheita vuosien varrella. Aiheina ovat olleet yksinhuoltajuus, lasten ja nuorten yksinäisyys, asunnottomuus, vanhusten yksinäisyys, työttömyyden aiheuttama syrjäytyminen sekä huono onni joka voi sattua kenen tahansa kohdalle. Vahvasti dramatisoidut printtimainokset sekä vetoavat mainosfilmit ovat koskettaneet ihmisiä vahvasti ja voittaneet useita palkintoja.
Jottei yksinhuoltajakaan jää yksin
Huoli toimeentulosta on jatkuvaa. Mahdollisuus hankkia välttämättömiä tavaroita, osallistua harrastuksiin tai esimerkiksi kesäleireille on monelle perheelle yhä haastavampaa. Perheiden lapset saattavat syrjäytyä ja nähdä elämän varjoisampana kuin se onkaan.
Lasten ja nuorten yksinäisyys
Pelastusarmeija kantaa huolta lasten ja nuorten yksinäisyydestä. Mahdollisuudet osallistua harrastustoimintaan ja hankkia välttämättömiä tavaroita on monessa perheessä yhä vaikeampaa. Tämän seurauksena eriarvoisuus lasten ja nuorten välillä sekä ulkopuolisuuden tunne ja yksinäisyys ovat kasvaneet.
Jotta kaikilla olisi koti
Taloudellisten ongelmien lisääntyminen kasvattaa myös asunnottomuuden riskiä. Pelastusarmeija pyrkii ennaltaehkäisemään syrjäytymistä ja ihmisten joutumista asunnottomiksi, auttaa asunnottomuuden kohdatessa ja tukee kotona asumista.
Elämän rakkaus
Kampanja kiinnittää huomiota vanhusten tilanteeseen. Se muistuttaa myös siitä, että tärkeintä on rakkaus. Yksinjääminen on usein myös rakkaudenkaipuuta. Sitä, ettei ole ketään, joka pitäisi kädestä.
Jottei kukaan jää yksin hädän keskelle
Kampanja dramatisoi sitä, kuinka elämän myrskyissä ihminen ja kokonainen perhe kokee jäävänsä yksin hädän keskelle. Turvaverkot katoavat alta ja ihmiset ovat vaarassa syrjäytyä ja jäädä sosiaalisten kontaktien ulkopuolelle. Kampanjavideo dramatisoi osaltaan yksinäisyyden kokemusta ja turvaverkkojen katoamista.
Huono onni voi kohdata kenet tahansa
Tarja Halonen ja Peter Vesterbacka halusivat auttaa Suomen vähävaraisia laittamalla itsensä likoon ja osoittaakseen millaiseksi heidän elämänsä olisi saattanut kehittyä, mikäli heitä olisi kohdannut huono onni. Mainoskampanjassa he kuvauttivat itsensä vähäosaisina kanssakulkijoina.